niedziela, października 22, 2017

Blog Talk Show #11


Przedstaw się ;)


Część wszystkim! Z tej strony zakręcona Dominika Starzyk.

Bum, bum, bum nie wiem, co mam dalej dodać. Po prostu jestem jaka jestem i zawsze są dwa wyjścia, albo mnie się lubi albo nie.






Kiedy i gdzie się urodziłaś?

Od dziecka bardzo mi się śpieszy i  zawsze jestem przed czasem. Tak też było w dniu mich urodzin. Urodziłam się 12 września w Wieluniu, a było to półtora miesiąca przed czasem.

Ulubiona zabawa z dzieciństwa to?

Ganianie z kijem i wymyślanie zaklęć. Jak byłam małym dzieckiem bracia puszczali mi Władcy Pierścieni lub Harrego Pottera. I pewnego dnia z koleżankami zaczęłyśmy uciekać przez kolegami. Miałyśmy wtedy fazę na HP i tak potrafiłyśmy się bawić od rana do nocy, a rodzice musieli nas szukać po lesie, łące, w okolicach stawów i rzeki oraz w naszym ukochanym Zielonym Domku. Miejscu, w którym czuliśmy się naprawdę sobą, miejscu gdzie dorośli nie mieli wstępu. Niedawno Zielony Domek został zlikwidowany, ścięty co do drzewa, jednak jak jeszcze był i na niego spojrzałam wydawał się taki mały. W czasach dzieciństwa  był oazom naszej wybujałej wyobraźni.

Czy w dzieciństwie byłaś jakoś pieszczotliwie nazywana?

Niestety tak i większość tych pieszczotliwych nazw zostało do tej pory. Niektóre mnie denerwują jak nie wiem. Rodzice nazywali mnie Misiaczek, najstarszy brat Arek- Śiorka/ Śora , brat Michał- mała Miśka, Mojego brata Arka syn ( dwa lata młodszy) – Mikaka,  drugi syn mojego brata mówił i do tej pory mówi Kaka.

Czy posiadasz rodzeństwo? Jeśli tak, przedstaw krótko.

Mam dwóch starszych braci.  Pomiędzy mną a moimi braćmi jest 21 i 19 lat różnicy. Są z nich już takie stare konie jak nie wiem. Mój najstarszy świętej pamięci brat Arek w tym roku obchodziłby swoje 41 urodziny. Uwielbiał piłkę nożną i jeździć autem ze swoimi dziećmi.
Mój drugi brat Michał uwielbia łowić ryby ;) i nie zapomnę tego jak on łowił ryby, a ja je wypuszczałam do wody jak nie patrzył ;)  Michał ma trzech synów z którymi potrafi przewrócić dom do góry nogami.

Jaki jest Twój stan: wolna/zajęta/zaręczona/mężatka?

W realnym świecie jestem zajęta. Mam chłopaka, który stara się zrozumieć mnie i moją pasję do czytania. Nawet udało mi się namówić go do pojechania na targi książki do Krakowa. I jestem bardzo ciekawa czy na pewno pojedzie.
Ponieważ mój świat dzielę na dwie części: Realny i Książkowy to nie wszystko w tym drugim jest takie łatwe.
W tym drugim świecie jestem w bardzo skomplikowanym związku z różnymi bohaterami książkowymi. I na razie moim mężem numer 1 jest Ryshand.

Czy zdarzało Ci się w dzieciństwie przekręcać jakieś nazwy? Jeśli tak, to pamiętasz jakie i jak?

Jak byłam mała to często coś przekręcałam i źle wymawiałam i każdy się z tego śmiał. Mnie to irytowało i zaczęłam daną rzecz nazywać inaczej.
Krowa- byczek
Robak- owad
Fryzjer- obcinacz włosów

Czy zrobiłaś w dzieciństwie coś, czego żałujesz?

Tak zrobiłam coś czego żałuję do tej pry. Między innymi złapałam welon w wieku 6 lat. Nic nie poradzę na to, że od dziecka byłam bardzo szczerą istotką, a to wesele nie było zbytnio udane.
Pamiętam jak zobaczyłam moją kuzynkę Anię w sukni ślubnej i bez okularów. Moje pierwsze pytanie było czy ona coś widzi, a później stwierdzenie, że ładniej wygląda w okularach. Tak wiem to było chamskie. Do tego złapałam jej welon i uciekłam z nim pod stół po czym oddałam go siostrze Panny Młodej i na nowo schowałam się pod stołem.

A teraz przyznaj się, kiedy przeczytałaś swoją pierwszą książkę?

Przyznam się bez bicia. Swoją pierwszą książkę, którą przeczytałam sama była „Stary człowiek i morze” i miało to miejsce w trzeciej klasie gimnazjum. W tym samym roku przeczytałam jeszcze „Zemstę” z koleżanką z podziałem na role.

Kiedy i w jakich okolicznościach powstał blog Książkowe Wyznania?

Do założenia bloga namówił mnie mój najstarszy brat. Stwierdził, że skoro zaczęłam czytać książki to dobrze było by,  jak bym zaczęła o nich pisać. Tak też 20 czerwca 2016 roku powstał mój blog. Myślę, że jak by mój brat żył to by się cieszył, że nadal go prowadzę i czytam książki.

Dlaczego  swój blog nazwałaś Książkowe Wyznania?

Moja pierwsza nazwa bloga była nieudana i to w 100%. Chciałam mieć jakąś fajną nazwę, która opisuje to co robię. Na facebooku znalazłam kilka stron o nazwie Recenzje u XXX. I to mi się nie podobało, nie z moim imieniem. Dlatego postanowiłam nadać nazwę Książkowe Wyznania. Blog jest typowo o książkach, a recenzje to moje wyznania na ich temat. Idealna nazwa dla tego co robię.

Ile książek liczy Twoja dzisiejsza biblioteka?

Moja biblioteka liczy koło 200 książek. W chwili obecnej nie mam ich wszystkich w domu, ponieważ mam koleżanki, które bardzo lubią się kolegować z moimi książkami i bardzo często jest tak, że moje nowe książki najpierw czytają moje koleżanki, a na końcu ja sama.






Jakiego masz ulubionego autora/autorkę?

To dość trudne pytanie. Na pewno nie dam rady wymienić tu jednej autorki, ponieważ jest ich kilka.  
Poniższa lista moich ulubionych autorów jest stworzona w przypadkowej kolejności:
- Monika Magoska-Suchar, Sylwia Dubielecka
- Agata Czykierda-Grabowska
- Elżbieta Rodzeń
- Augusta Docher vel Beata Majewska
- K.N. Haner
- Kim Holden
- Sarah J. Maas
- Małgorzata Sambor-Cao

Wolisz czytać polskich czy zagranicznych autorów?

Szczerze mówiąc nie zwracam dużej wagi na to jakiej narodowości jest autor, który ją napisał. Czytam polskich jak i zagranicznych autorów i jest mi to bez różnicy. Nasi autorzy też piszą wspaniałe książki.

Czy w czasach szkolnych przydarzyło Ci się wywinąć jakiś numer nauczycielowi?

Tak i to nie jeden numer. Ze mnie było bardzo niedobre dziecko. Jednak co zrobić jak wychowywali mnie dwaj dorośli bracia. W gimnazjum jedna z nauczycielek bardzo lubiła robić kawały nauczycielowi i na odwrót. Tak też kiedyś dane mi było poprzyklejać książki do biurka, które należały do nauczyciela od fizyki.

Opisz jakąś śmieszną historię ze swojego życia ;)

Szczerze mówiąc nie mogę sobie nic takiego w tej chwili przypomnieć. Śmiech w moim życiu występuje w bardzo spontaniczny sposób, pod wpływem danej chwili. Jednak kiedyś dostawałam napady śmiechu  jak tylko zobaczyłam pewną osobę. Miało to miejsce wiele lat temu, a jednak jak tą osobę widzę zaczynam się śmiać. Tą tajemniczą postacią jest były chłopak mojej kuzynki. Wystarczyło, abym na niego spojrzała, a dostawałam głupawki i napadu śmiechu.

Co lubisz robić w wolnych chwilach?

W wolnych chwilach staram się robić to co naprawdę lubię. Spotykam się ze znajomymi oraz czytam książki. Na co dzień pracuję i pomagam w domu, a to wiąże się z małą ilością wolnego czasu. Dlatego zawsze w wolnym czasie czytam książki lub jadę na rower, idę do koleżanki albo staram się pisać.

Jak radzisz sobie ze swoim zwierzyńcem w domu?

Szczerze, sama nie wiem jak mi się to udaje. Zwierząt u mnie nie brakuje. Mam kury, papugi, gęsi, psy, kota i rybki. Oczywiście kot jest tylko jeden ponieważ reszta zwierząt występuje w liczbie mnogiej. Nie mniej jednak ogarnięcie tego wszystkiego  jest już dla mnie rutyną. Codziennie wstaję, ubieram się i wychodzę dać kurą, papugą i gęsią jeść. Wracam do domu i zaczynam się ogarniać i później idę zjeść śniadanie. Chwila wolnego czasu czyli czytanie książki i do pracy. Chcąc nie chcąc muszę sobie z tą moją zgrają dawać radę i robię wszystko, aby tak było.

Czym na co dzień zajmuje się Dominika Starzyk?

Na co dzień pracuję w Salonie fryzjersko- kosmetycznym jako fryzjerka.

Marzenia. Czy je posiadasz? Czy dążysz do ich realizacji?

W moim życiu jest wiele marzeń i staram się je wszystkie spełniać. Jednak nie wszystkie te marzenia są realne i mam świadomość tego, że się nie spełnią choćbym się starała.

Co robisz, gdy Ci smutno i źle?

Kupuję orzechową czekoladę, popcorn, biorę książkę w rękę i zaszywam się na strychu w prowizorycznym posłaniu w kącie i zaczynam czytać książkę oraz opychać się czekoladą i słonym popcornem.

Film, który wywarł na Tobie ogromne wrażenie?

Tym filmem jest bez dwóch zdań film „Stowarzyszenie umarłych poetów”. Z tego filmu też bierze się moje motto życiowe, którego staram się trzymać jak najlepiej. Ten film spowodował, że zaczęłam się zastanawiać nad wieloma sprawami i zaczęłam być naprawdę sobą. Tak też wiem, że pozostanie on w moim sercu bardzo długo.

Co sądzisz o ekranizacjach książek?

Nigdy nie spodziewam się po ekranizacji książki  zbyt wiele. W końcu to jest film, a nie książka. Książki tworzą autorzy, którzy mają swoje własne wizje. Film tworzy reżyser, który ma swoją nieco inną wersję danej powieści. Dlatego nie przywiązuję dużej wagi do filmu i zanim obejrzę ekranizację, zawsze staram się najpierw przeczytać książkę. Przyznam też szczerze, że niekiedy denerwują mnie zmiany które zachodzą w filmie i nie pokrywają się z książką.

Idealny mężczyzna według Ciebie to…?

Idealny mężczyzna to taki który nie patrzy tylko na siebie. Nie olewa swoich obowiązków i swojej dziewczyny lub żony. To taki, który potrafi być podporą w trudnych chwilach i nie boi się kobiecych łez, lecz robi wszystko, aby było ich jak najmniej. Musi być wyrozumiały i znosić nasz kobiecy zmienny charakter, a przede wszystkim musi umieć kochać swoją wybrankę życia całym sercem i być względem jej szczerym i wiernym.

Gdyby istniał wehikuł czasu, gdzie i czemu byś się przeniosła?

Przeniosłabym się do dnia moich urodzin i nakopała sobie w tyłek. Oraz udzieliła kilka cennych rad co robić i czego się wystrzegać. Których osób unikać, ponieważ okażą się kimś, kto zacznie rujnować mój świat, a to będzie za mną bardzo długo szło.

Motto, którym kierujesz się w życiu?

"Carpe diem" - Chwytaj dzień.



Dziękuję Ci Dominiko, za to, że zechciałaś poświęcić trochę swojego wolnego czasu na to, by przeprowadzić tę rozmowę ze mną. Dzięki niej znów wiem coś nowego o kolejnej blogerce, ale nie tylko ja, również i inni czytelnicy.


Tutaj możecie odwiedzić Dominikę. Po kliknięciu w nazwę zostaniecie przeniesieni w docelowe miejsca.



Książkowe Wyznania
Fanpage Książkowe Wyznania



2 komentarze:

  1. Fajna rozmowa. Miło jest poznać trochę bliżej innych blogerów.:)
    kocieczytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow. Doskonały sposób na poznanie osób z blogosfery. Super.

    Pozdrawiam. i zapraszam do mnie :)
    Kasia
    http://misskatherinesblog.blogspot.com
    IG @misskatherinesblog (https://www.instagram.com/misskatherinesblog/)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger