wtorek, listopada 15, 2016

Wywiad z N.Coori



Nastał zimowy czas, który czytelnicy chętnie spędzają z kubkiem gorącej czekolady, dobrą książką w ręku i kocem na nogach. A tymczasem wspólnie z Claudią z Zaczytanej zapraszamy na chwilę oderwania się od książki i zapoznania się z naszym wywiadem przeprowadzonym z autorką N.Coori.





1. Jesteś młodą autorką, młodą matką i mężatką. Jak godzisz życie rodzinne i tworzenie nowej książki?

Nie ukrywam, lekko nie jest… Rzadko się zdarza, abym w ciągu dnia mogła w ciszy i przysłowiowym spokoju, usiąść do pisania. Kiedy już mój synek i małżonek, pójdą spać wtedy z czystym sumieniem siadam i pisze… Najgorzej jest wówczas, kiedy wena dopadnie, a zegarek wskazuje piątą rano. Za wesoło już wtedy nie jest :D

2. Idą święta, czas pełen refleksji i radości. Jak spędzasz święta? Udaje Ci się pisać wtedy coś?

Święta spędzam w rok w rok u rodziców, w rodzinnej miejscowości. O nie!! Nie tykam wtedy laptopa!!! Święta to czas dla najbliższych i staram się poświęcać całkowicie świątecznemu nastrojowi i pobyć z rodzicami, siostrą, ciotkami J

 3. Jesteś w trakcie pisania najnowszej powieści. Zdradzisz nam o czym będzie?
Oczywiście, z miłą chęcią. Kończę teraz poprawki do „Miłości do starszego”, która niedługo zostanie wydana. Opowiada ona, o losach Amandy zakochanej w dwóch braciach… Będzie to emocjonalna książka, która mam nadzieje zapadnie w pamięci.
4. Zadebiutowałaś w październiku 2015 roku swoją książką „Zaryzykuję dla ciebie” i praktycznie od razu Twoja książka znalazła swoich czytelników oraz swoją popularność. Cieszysz się, że tak szybko czytelnicy polubili N.Coori?
Miałam obawy, chyba jak każdy debiutant, teraz także mam. Boję się, że książka, w którą wsadziłam całe serce i swój wolny czas, zostanie niedoceniona. To autora boli najbardziej. Niestety dużo jest pozycji w światku literatury, które mimo dobrego warsztatu, historii i języka, przemyka niezauważonym. Chociaż taka książka powinna znaleźć się na listach bestselerów. Wina wtedy nie jest po stronie autora, ale po stronie wydawnictwa, które nie robi nic, aby promować książkę. Nie ukrywam, że w moim przypadku było podobnie. Gdyby nie pomoc dziewczyn z bloga, który objął mnie patronem, nikt by się o mnie nie dowiedział. I to jest smutna prawda, tego trudnego kawałka chleba.

5. Dlaczego właściwie N.Coori? Co spowodowało, że nie wydajesz pod swoim nazwiskiem?

N – od Nicola, mojego ulubionego damskiego imienia. Coori od przezwiska z dzieciństwa, które nadal jest mi bliskie.
Dlaczego nie wydaję pod swoim nazwiskiem, to proste pytanie, nie chcę powiązywać swojego życia osobistego z tym co pisze. Niektórzy mogliby doszukać wielu cech wspólnych z moimi bohaterkami i tego chciałam sobie i moim bliskim zaoszczędzić. 1

6. Nie będziemy pewnie mało oryginalne, jeśli zapytamy jak zaczęłaś pisać swoją pierwszą książkę?

W czasie ciąży i tak naprawdę w przypływie chwili. Od jakiegoś czasu czytałam opowiadania na pewnej stronce i niektóre były tak beznadziejnie napisane, że postanowiłam udowodnić sobie (przede wszystkim sobie) że mogę napisać lepiej i opowiadanie będzie czytane. I faktycznie po opublikowaniu pierwszego rozdziału „Miłości do starszego” zyskałam wierne grono i około dziewięciu tysięcy wejść na rozdział. 

7.
Masz w domu małego urwiska. Jak przy małym dziecku znajdujesz czas na pisanie i czytanie książek?

Śmiech… Czytanie idzie mi sprawniej, bo dziecko nie pcha swoich malutkich rączek w książki. Z laptopem jest trudniej. Leoś jak tylko zobaczy, że próbuje zalogować się do komputera to jest momentalne „Ciem Toy story” i koniec, końców jest taki, że mu ulegam J Teraz jest zdecydowanie lepiej, bo zaczął chodzić do przedszkola i mogę to robić bez obaw, o natychmiastowe odebranie urządzenia.

8. „[…]  nigdy nie lekceważmy czasu, jaki został nam ofiarowany, bo nie wiadomo, w której sekundzie życia wszystko wywróci się do góry nogami” – to cytat z Twojej książki. Co jednak zrobić, jeśli w naszym życiu wszystko wywraca się właśnie do góry nogami?

Walczyć. Przede wszystkim walczyć i pokazać życiu, że nic nie jest w stanie Cię złamać. Dopóki trwa walka, jest zwycięstwo. Tylko nieobecni tracą, więc najgorzej się poddać…

9. Jakie są Twoje wymarzone wakacje na które z chęcią byś się wybrała?

Dominikana… Tylko ja, plaża, turkusowe morze i mąż leżący na leżaku obok…

10. Czy pojawiła się w Twoim życiu książka, która odmieniła Twoje życie? Jeśli tak, jaka i dlaczego?

Promyczek… Książka ta pomogła mi zrozumieć… W mojej obecnej sytuacji, była dla mnie najcenniejsza lekcją. Dzięki Katy, zrozumiałam, że choroba nie wybiera. Rak może dosięgnąć każdej osoby. Złej, dobrej, majętnej czy biedniej. Najważniejsze jest mieć wsparcie w rodzinie, przyjaciołach, wtedy łatwiej przechodzi się przez najgorszy okres.

11. Czym zajmujesz się prócz pisania książek?

Pracą dwadzieścia cztery godziny na dobę, byciem pełnoetatową matka i żoną.

12. Czy uważasz, że Twoje życie już zawsze będzie toczyło się wokół tworzenia powieści?

Nigdy nie mogę być niczego pewna, ale wierze, że kiedyś będę mogła żyć z pisania książek i robić to co kocham najbardziej czyli – komplikować życie swoim bohaterom J

13. Czy jest coś, co chciałabyś zmienić w swoim życiu?

Może tylko jedną rzecz, ale niestety nie posiadam magicznego przycisku cofnięcia czasu. Gdybym taki miała, bardziej naciskałabym na rodziców, aby się badali…



Serdecznie dziękujemy autorce za poświęcony nam czas.



4 komentarze:

  1. Jeju, zazdroszczę tej Pani...Ja mam o wiele więcej czasu od Niej, a nie mogę się zabrać do napisania czegokolwiek :D
    Bardzo fajny, motywujący pomysł, czekam na więcej ;)
    Pozdrawiam!
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Wasze wywiady! Dzięki Wam dowiedziałam się kilu ciekawych rzeczy o autorce.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie jakiś ślad.

Copyright © 2016 Czytaninka , Blogger